Schaakvereniging het Spaarne Haarlem, Schalkwijk - Nieuws en laatste berichten.

Tunnelvisies keizercompetitie, ronde 18

Afgelopen donderdag ging de eerste NHSB-competitieronde na Tata weer van start. Ons eerste team speelde thuis tegen Vredeburg, een team waar we de laatste jaren wel vaker tegen gespeeld hebben. Ze worden door de tijd heen steeds wat sterker en dat was ook deze keer te merken. Ondanks een overwinning op bord 5 van invaller Jan Vos gingen we er

January blues keizercompetitie, ronde 15

Januari is niet de meest actieve maand voor de meeste schakers. Liever volgen ze thuis de verrichtingen van de supergrootmeesters in Wijk aan Zee. Of ze doen daar zelf mee (dat is dan weer wel heel actief), maar dan hebben ze een goed excuus om de clubavond een keer over te slaan. Toch gebeurde er weer genoeg vorige week in

Holle vaten

Ik ben gestopt met de talkshows. Ik kijk er niet meer naar, want ik heb geen geduld meer voor het oeverloze geklets. Ook de zogenaamde deskundigen blijken het maar al te vaak bij het verkeerde eind te hebben. En als ze echt iets te melden hebben dan is de tijd te kort en worden ze soms halverwege hun betoog afgekapt.