David Klein clubkampioen snelschaken 2008

21 maart 2008 (door Bert Bergshoeff)
Gisteravond is David Klein onze nieuwe clubkampioen snelschaken geworden. In de voorronde en in de finale-ronde won hij al zijn partijen en met een score van 14 uit 14 was hij daarom de terechte nieuwe naam op de wisselbeker en mocht hij als eerste een prijs uitzoeken van de prijzentafel.

De strijd om de tweede plaats eindigde onbeslist en die plek werd uiteindelijk gedeeld door Käty van der Mije, Peter Pijpers en Daan in’t Veld (allen 4½ uit 7), terwijl Pieter Roggeveen maar een half puntje bij dit drietal achterbleef.

Ook in de tweede en derde finalegroep hadden we winnaars met een 100%-score: Pim Abbestee (5 uit 5 in groep 2) en Rob Drenth (4 uit 4 in groep 3) hadden in de schaduw van de sterke hoofdgroep een uitstekende avond.