Het Spaarne niet naar de NHSB beker finale

13 juni 2009 (door Ronald Keizer)

Het is Spaarne's NHSB-bekerteam helaas niet gelukt om door te dringen tot de finale. In de halve finale speelden we uit tegen Schaakclub Santpoort die met een gemiddelde rating van 2160 favoriet zijn voor het winnen van de beker.

Aan bord 1 speelde Ronald Keizer tegen Piet Peelen, die dit seizoen nog geen enkel punt had weggegeven. Piet Peelen blunderde en gaf een dame tegen een toren weg, waarna het Spaarne met 0-1 op voorsprong kwam (klik hier voor de partij). Aad de Bruijn aan bord 3 werd weggespeeld door Peter de Roode, zodat het snel 1-1 werd.

Gerard Snijders speelde aan bord 4 tegen Xander Schouwerwou. Gerard had het moeilijk en werd uiteindelijk van het bord gecombineerd (2-1).

Aan het 2e bord speelde Yehuda Pelter tegen Ilias van de Lende. Bij winst zouden we nog in de finale staan, omdat bij een gelijke stand de resultaten aan de eerste 3 borden telt. Yehuda stond de hele partij moeilijk en verloor door een sterke vrijpion van zijn tegenstander. Wel heeft hij waarschijnlijk een winstkans gemist (3-1).

Het bekerseizoen is voor ons nog niet helemaal voorbij, want we zullen nog een troostfinale spelen om de 3e en 4e plaats. We mogen het in de troostfinale opnemen tegen de verliezer van de andere halve finale tussen KTV uit Enkhuizen en de Eenhoorn uit Hoorn.

Schaakclub Santpoort2160-S.V. Het Spaarne2003 3-1

1.